Första provningen på whiskyklubben

11 Feb

Hej!

När jag och Sanna startade denna blogg bestämde vi oss att den skulle vara opretentiös och att vi inte skulle behöva lägga ner flera timmar på varje inlägg. Hellre en uppdaterad lite flummig blogg än en tom blogg! Trots det har vi inte riktigt lyckats komma igång med bloggandet, vi skyller på att Sanna haft bihåleinflammation i drygt 1 månad…?

Tänkte i alla fall kasta ihop ett litet inlägg om min första whiskyklubb-upplevelse! Jag och Sanna gick med i Stockholm Whisky Enthusiasts i slutet på 2012 och 30:e januari var det dags för vår första provning! Tyvärr ringde Sanna mig på morgonen och berättade att hon mådde rätt dåligt och inte kunde hänga med. Efter lite velande bestämde jag mig för att våga mig dit ändå. En kväll med whisky kan ju bara bli bra?! Och det blev det! Självklart var det lite nervöst och jag var lite osäker på var lokalen var men när jag såg lemmeltåget från tvärbanan så visste jag att jag var på rätt väg…

Ett glatt gäng på drygt 20 personer, 6st whiskys och James Robertsson från Tullibardine gjorde kvällen lyckad! Jag gick dit lite pirrig och nervös och gick därifrån väldigt glad och nöjd.

Vi provade:

Tullibardine Aged Oak, 40%
Tullibardine Banyuls finish, 46%
Tullibardine Sherry finish, 46%
Tullibardine Sherry 18YO, Blackadder, #973, 1o of 190, 58,2%
Tullibardine John Black 5th edition 18YO, #15022, 291 of 328,  53,8%
Tullibardine 1966 40YO, #1112, 288 of 436, 49,8%

Jag väntar med att skriva vad jag tyckte om dessa eftersom jag fick med mig samples till sjuklingen. När Sanna är frisk nog att avnjuta whisky kommer betyg och omdöme. 🙂

/Anna

Ett svar to “Första provningen på whiskyklubben”

  1. Lasse Lilja 13 maj, 2013 den 22:19 #

    Saknar dina uppdateringar, vore kul med nåt nytt!

Lämna en kommentar